Eino Huotari 43

EINO HUOTARI 43

62 vuotta.

2. Koulutus, ammatti ja työkokemus?

Peruskoulun matemaattisten aineiden opettaja Karkkilassa vuodesta 1981.

Omassa rivitalonpätkässä Pumminmäessä

4. Mitkä ovat tärkeimmät asiat, joihin haluat vaikuttaa tai olet jo vaikuttanut Karkkilan

valtuustossa?

Vaikea sanoa omia ansioita, toimin yleensä ryhmän jäsenenä. Olen tehnyt useita aloitteita ja pyrkinyt selvittämään päätösten vaikutuksia ryhmässä. Laskutaidosta ei ole ollut haittaa näiden vuosien aikana. Samaa toivoisin voivani jatkaa edelleen.

Karkkila on sopivan kokoinen. Täällä ovat peruspalvelut ja ne ovat lähellä kaikkia kuntalaisia. Mistään Karkkilan kolkasta ei ole mikään valtava matka palvelujen äärelle. Toisaalta keskustan kaikki paikat voi tavoittaa jalkaisin. Kunnan koko mahdollistaa myös suoremman demokratian. Varmaan lähes jokainen kuntalainen tuntee jonkun luottamushenkilön, jonka kautta pääsee selvittämään asioita.

Luen ja matkailen, teen erilaisia pulmatehtäviä.

Musiikkia vähemmän kuuntelen. Kirjoja voisin suositella moniakin. Tietokirjoista kaikkia Terra Cognitan suomennoksia ja nautin aina lukiessani Mika Valtarin historiallisia romaaneja.

Tässä vaiheessa voisi jo todeta olevansa melkoisen kokenut valtuutettuna, joten kokemusta peliin. Jaksan myös ajaa asioita, joita pidän tärkeinä. En aja jonkun ryhmän asiaa, vaan yritän kuunnella kaikkia näkemyksiä tasapuolisesti, jos näkemyksiin löytyy järkeviä perusteita.

Olen ollut järjestötoiminnassa mukana yhtäjaksoisesti vuodesta 1973, jolloin ensimmäisessä luottamustehtävässäni osallistuin kokoukseen, missä asetettiin tavoitteeksi opintorahan saaminen opiskelijoille. Kunnallisia luottamustehtäviä on kertynyt Karkkilassa: koululautakunta 1984-92, Ympäristö- ja lupalautakunta 1996-2004, valtuusto 2004-, kaupunginhallitus 2004-2012, Luksian hallitus 2004- ja Karviaisen tarkastuslautakunta 2013-