Erkki Ollakka 53

1. Ikä ja äänestysnumero on sama: 53

2. Koulutus, ammatti ja työkokemus, luottamustoimet? Kempeleen Maatalouskonekoulu. Työnjohtaja. Nykyisessä työpaikassa olen ollut 23 vuotta. Kaupunginvaltuuston ja hallituksen varajäsen. Ykkösakselin hallituksen jäsen, Karkkilan Kansantaloyhdistyksen puheenjohtaja, Karkkilan Vasemmistoliitto ry.n varapuheenjohtaja, ABB.n Helsingin Toimihenkilöyhdistyksen hallituksen jäsen ja Pitäjänmäen Osuusruokalan hallituksen jäsen.

3. Miten asut ja elät? Asun omakotitalossa Sudetissa yhdessä vaimoni kanssa.

On riittävät resurssit laadukkaan varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen toteuttamiseen. Ryhmäkoot on pidettävä pieninä sekä kouluissa että varhaiskasvatuksessa.

Pidetään kiinni Karviaisen toimivista Sote-palveluista ja pidetään ne Karkkilassa saatavilla.

Vesilaitoksen budjetti oikeaan käyttöön ja varat vesijohtoverkon ja viemäriverkon

kunnostukseen.

Lähidemokratiaa on kehitettävä. Päätöksenteko on tuotava lähemmäs kuntalaisia. Kuntalaisten tahtotila on otettava huomioon päätöksenteossa.

Karkkilalla on vahva kulttuuriperintö, joka on luonut pohjan monipuoliselle ja laadukkaalle kulttuuritapahtuma tarjonnalle. Karkkilassa luonto on lähellä ja kaupungissa on tarjolla monipuolisia asumismuotoja. On kerrostaloja ja laajoja omakotialueita keskustan tuntumassa.

6. Mitä harrastat, mistä nautit? Yleishyödyllinen talkootyö on pääasiallinen harrastus. Yhdistys ja järjestötoimintaan menee vapaa-ajasta huomattava osa. Nautin Karkkilan monipuolisesta kulttuuritarjonnasta sekä normi arki perheen kanssa on minulle suurin nautinto ja keino rentoutua.

7. Mitä kirjaa/leffaa/musiikkia suosittelet? Luen hyvin vähän kirjoja. Viimeksi luin Ismo Outisen kirjan Tehtaan varjosta myrskyn silmään. Ja nyt luen Marja Hollin kirjaa Antiikin murha näytelmä. Suosittelen molempia kirjoja. Musiikkimakuni on laaja, pääasiassa kuuntelen uutta sekä vanhaa kotimaista musaa.

Toimin luottamustoimissa vastuullisesti, harkitsevasti ja pitkäjänteisesti, asettaen kuntalaisten edut etusijalle.