Maritta Salo 57

Olen 64 vuotias

Olen ylioppilas. Lukion kävin Karkkilan yhteiskoulussa. Olin töissä 40 vuotta asiakaspalvelutehtävissä pankissa.

Kokemusta minulla on usealta valtuustokaudelta Karkkilan kaupunginvaltuutettuna, joista neljä vuotta olen toiminut kaupunginhallituksen.puheenjohtajana. Tällä hetkellä olen mukana Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin valtuustossa ja Osuuskunta Tradekan hallituksessa.

Asun mieheni kanssa vanhassa talossa entisellä työläisten asuinalueella Fagerkullassa. Täällä on mukavia ihmisiä ja kaunis luonto ympärillä. Lapsemme ja lastenlapsemmekin asuvat täällä.

Haluan tehdä töitä sen puolesta, että julkiset sosiaali- ja terveyspalvelut toimivat jatkossakin Karkkilassa, tuli sitten SoTe tai ei. Haluan myös, että kaupunkiamme kehitetään järkevästi ja suhteellisuudentajuisesti: Esimerkiksi Nyhkälän koululle saataisi tehtyä hyvä, kohtuuhintainen koulun lähiliikuntapaikka kentän nykyiseen tasoon.

Vasemmistoliiton kanssa olen saanut olla mukana monen minulle tärkeän asian eteenpäin viemisessä kaupungissamme, kuten esimerkiksi Tuorilan, Haukkamäen ja Nyhkälän koulujen peruskorjauksissa ja laajennuksissa, Toivo-kodin rakentamisessa ja terveysaseman peruskorjauksessa. Laadukkaat lähipalvelut ovat turvallisen ja viihtyisän pikkukaupungin kivijalka.

Karkkila on karismaattinen pikkukaupunki. Meillä on ainutlaatuinen työväenperinteemme, josta saamme olla ylpeitä. Täällä on aito pikkukaupunkilainen elämäntyyli ja mahdollisuus nauttia elävästä kulttuurista ja kauniista luonnosta.

Harrastan vanhan talomme remontoimista ja ulkoilua. Parasta on touhuaminen ja metsäretket lastenlasteni kanssa.

7. Mitä kirjaa tai leffaa suosittelet?
Lukemiseksi suosittelen Karkkilan historia -teosta (Aalto, Rentola). Katsottaviksi suosittelen Aki Kaurismäen "Toivon tuolla puolen" ja Juho Kuosmasen "Hymyilevä mies" - elokuvia.

Minulla on laaja kokemus yhteisten asioiden hoitamisesta kaupunginvaltuustossa ja -hallituksessa.

Lisäksi arvostan kovasti omaa kotikaupunkiamme.