Teemu Tuiskula 58

Hei,

Olen 40-vuotias aktiivitoimija Teemu Tuiskula Karkkilasta.

Koulutustaustani on ammattikoulu: Auto-, kone-, sähkötekniikan perustutkinto, Tampellan konepajakoulussa opiskelin lisää koneistajalinjalla, Työskentelen CNC-koneistajana. Työkokemusta on alalta kertynyt reilun 20 vuotta.

Luottamustoimia: Kaupungin varavaltuutettu, Karkkilan Vasemmistoliitto ry:n puheenjohtaja, Uudenmaan Vasemmistoliiton piirihallituksen varajäsen, Karkkilan Metallityöväen ammattiosasto ry:n puheenjohtaja, Uudenmaan Metallin Vaikuttajien hallituksen jäsen,  Karkkilan Kansantaloyhdistyksen varapuheenjohtaja, Karkkilan Aktiiviset työnhakijat ry:n hallituksen jäsen. Lisäksi toimin työpaikkani luottamusmiehenä.

Asun Karkkilan Haukkamäessä rivitalossa. Perheeseeni kuuluu vaimo Heidi, poika Juho, pojanpoika Olavi ja Espanjasta adoptoitu Arttu-koira. Vaimoni työskentelee Norjassa, joten osan kuukautta pyöritän arkea yksin. Täysi-ikäinen poikani on jo lentänyt pesästä, mutta onnekseni pojanpoika käy meidän luonamme ilostuttamassa mummia ja pappaa.
Tärkeimmät asiat, joihin haluan vaikuttaa Karkkilan valtuustossa on olla konkreettisesti vaikuttamassa oman kotikaupunkini kunnallispolitiikassa ja viedä vasemmistolaista sanomaa eteenpäin. Haluan ehkäistä kaupunkilaisten eriarvoistumista ja parantaa Karkkilan työllisyystilannetta kunnallisen päätöksenteon kautta. Etenkin tärkeänä pidän nuorisotyöttömyyden ja nuorten syrjäytymisen kitkemistä. Haluan olla mukana kehittämässä Karkkilaa, jossa jokaisella on mahdollisuus hyvää arkeen.
Hyvää Karkkilassa mielestäni  on pikkukaupungille ominainen yhteisöllisyys ja luonnon monimuotoisuus. Meillä on mahtavat ulkoilumaastot ja vilkas sekä monipuolinen kulttuuritarjonta. Myös omaleimainen ruukkimiljöö on mahtava voimavara kaupungille, kunhan alamme kehittää sitä entisestään.

Vapaa-ajalla käyn rentoutumassa kalastusharrastuksen parissa tai ulkoilen koiran kanssa. Myös hyvän kirjan lukeminen piristää mieltä ja auttaa irtautumaan arjesta.

Kirjoista pidän eniten fantasiasta, eli olen oman Tolkienini lukenut Mikäli et ole Taru Sormusten Herrasta-kirjasarjaa lukenut, suosittelen lämpimästi, se on elokuviakin parempi. Myös elämänkerralliset kirjat ovat aina kiehtoneet, taannoin Roberto Savianon-Gomorra oli melko pysäyttävä kirja. Elokuvista ovat aina kiehtoneet esimerkiksi Tarantinon elokuvat, joissa kertakatsomalla ei juonesta välttämättä saa kiinni. Musiikkimakuni on nykyään pääasiassa pienempien bändien tuottaman Suomi-Punkin värittämää. Ulkolaisista esimerkiksi The Black Keys on soinut aika-ajoin tiuhaan korvissani.

Olen kunnallispolitiikan ja järjestötoiminnan aktiivi ja kokemukseni tuo minulle varmuutta toimia kunnallisvaltuutettuna. Osaan puntaroida erilaisia vaihtoehtoja ja nähdä kokonaiskuvan tehdessäni päätöksiä. Olen silti tarvittaessa valmis muuttamaan myös omaa kantaani, mikäli siihen on perusteita. Olen energinen tiimipelaaja, ja haluan aidosti tehdä töitä Karkkilan kehittämiseksi.

Tutustu Teemun vaaliteemoihin